Wednesday 5 October 2011

TIPS UNTUK MENJADI SUAMI YANG ROMANTIK


Tarikh- Sentiasa memperingati tarikh-tarikh penting di dalam hubungan anda. Tidak semestinya memberi hadiah hanya sekadar ucapan sudah memadai......itu menunjukkan anda benar-benar ingat setiap detik bersama isteri anda.
Sokongan- Sentiasa memberi sokongan terhadap apa yang isteri anda cuba usahakan. Contohnya walaupun masakkan isteri anda tak sedap jangan terlalu sarcastic. Ucapaka...’sayang asam pedas ni sedap tapi lebih sedap kalau lebihkan sikit asamnya’....biarla dia rajin memasak dan perbaiki kesilapannya dari merajuk atau langsung gantung periuk.
Lakukan kerja rumah- Untuk suami, anda sudah merupakan seorang yang romantik sekiranya membantu isteri anda dalam melakukan kerja-kerja rumah. Kalau tak pandai atau isteri anda cerewet  tolongla jaga anak atau bagi yang punya extra budget.....ambil la pembantu.
Seni- Sekiranya anda berbakat di dalam bidang penulisan seperti sajak, puisi atau sebagainya, tuliskan suatu yang ditujukan khas kepada pasangan anda. Ini kalau buat memang superb....
Kata-kata- Usaha yang paling senang dan murah. Pasti ramai yang mengetahui dengan kata-kata sahaja mampu untuk membahagiakan atau menghancurkan perasaan seseorang. Sentiasa luahkan kata-kata yang indah terhadap isteri anda.
Janji- Tunaikan setiap janji yang anda berikan kepada isteri anda. Kalau tidak mampu minta la maaf....si isteri ni hatinya lembut...insyaallah ada maaf bagimu.
Setia dan jujur- Kesetiaan dan kejujuran adalah suatu perkara yang sungguh indah tapi paling sukar untuk para suami. Kalau anda ada S dan J ini dan sentiasa praktikkanya Insyaallah aman rumahtangga.
Layanan- Berikan layanan yang betul-betul istimewa terhadap pasangan anda. Cuba bezakan layanan anda bersama rakan dan layanan terhadap orang yang betul-betul anda sayang iaitu seharusnya si isteri. Kalau anda boleh berjaga di kopitiam berborak dengan rakan begitulah juga anda sudi menemaninya shopping.
Maaf – Minta maafla sekiranya anda berbuat salah terhadap isteri anda. Anda bukan sahaja suami romantic tapi sentiasa dipandang mulia kerana sifat rendah diri anda dan isteri anda pasti sentiasa mendengar dan taat pada anda. Ini contoh terbaik anda padanya.

No comments:

Post a Comment